Weekmenu - levering 31/05 - 01/06 - 02/06

Bekijk onze leverregio! Wij kunnen jammer genoeg nog geen bestellingen uit andere gemeenten aannemen :-( 

Alle hieronder beschreven hoeveelheden zijn per Foodbox Fundamentals (single). Je kan ook voor een "double the size"-box kiezen. Deze bevat dubbele hoeveelheden.

1. Donker speltbrood
= een half brood (+/-350 gr)

Ook dit keer een ambachtelijk brood op het menu. Spelt is de voorouder van het bekende tarwe en iets pittiger dan "gewoon" brood. Het is een echt puur brood zonder broodverbeteraars en e-waarden. Lekker te combineren met mager beleg, wortelhummus en rauwkost. Of met de pindakaas! ;-)

2. Wortelhummus met kurkuma en sesam
= 3 x lunch (+/-200 gr)

Deze wortelhummus is een écht smaakbommetje. De kurkuma in combinatie met sesam maakt het lekker sterk en kruidig. Om het smeuïg te maken, werd er een lepeltje sesamolie toegevoegd. Maar we overdrijven niet, zo blijft het gezond! Ideaal op een toast of rijstwafel met mager beleg en rauwkost. Ook lekker als extra bij een slaatje. 

3. Bananenbrood met blauwe bessen en pompoenpitten
= 2 x snack (+/-200 gr)

Eén van mijn favorietjes, vooral omdat er geen suikers aan toegevoegd zijn! Het zoete komt puur van de bananen zelf. Je kan een plak als ontbijt of als tussendoortje eten. Bij het ontbijt combineer je het best met eiwitten (bv. 0% yoghurt) aangezien het bananenbrood al hoog is in (complexe) koolhydraten. 

4. Broccoli courgettesoep met tijm
= 3 x lunch (+/-700ml)

Een smaakvol, maar fris soepje vol groene groenten. Doordat de groenten niet eerst gestoofd worden, én we vetarme bouillon gebruiken, blijft dit soepje mager en gezond. Ideaal voor bij de lunch of als tussendoortje.  

5. Granola met paranoten en chiazaad
= 4 x ontbijt (+/-175 gr)

Granola echt iets super lekker maar je eet er snel te veel van. Doordat de meeste varianten voor 50% uit noten en pitten bestaan, is het vetgehalte namelijk erg hoog. Deze granola bestaat daarom hoofdzakelijk uit havermout. Ideaal als ontbijt met vers fruit en skyr (= Ijslandse yoghurt met 0% vetten). Zo voeg je er geen extra vetten meer aan toe. 

6. 100% pindakaas met zeezout
= 3 x ontbijt of lunch (+/-100 gr)

Pindakaas, helemaal hip dezer dagen & we love it! Deze pindakaas is 100% gemaakt van pindanoten en bevat geen andere toevoegingen. Rijk aan onverzadigde vetten en eiwitten. Ideaal te combineren met het speltbrood.

7. Surprise "cheat" snack
= 1 x snack

Elke week voegen we ook een surprise snack toe aan je box! Bij deze snack houden we iets minder rekening met het gezondheidsaspect. But, sorry not sorry, don't expect Snickers! ;-p